divendres, 3 de juny del 2016

Agav ed ortem


Aquests dies hi torna a haver vaga de metro a Barcelona i hi ha menys trens dels habituals, enlloc de passar cada tres minuts passen cada vint. 

Perquè passen menys trens?

Perquè hi ha menys conductors

Perquè hi ha menys conductors?

Perquè els conductors que falten fan vaga. Un dret fonamental que el diccionari de l'Institut
d'Estudis Catalans defineix així.


Cessació voluntària en el treball per part dels empleats assalariats amb vista a obtenir de l’empresa algun avantatge relatiu a millores de sou o de les condicions de treball


Queda clar per tant llegint la definició que la vaga és estrictement que els empleats no treballen com a mesura de força front l'empresa per obtenir el que sigui.

En funció de l'activitat que sigui l'empresa, les conseqüències d'aquest cessament d'activitat repercutiran exclusivament a l'empresa o a part de la ciutadania com és el cas del metro de Barcelona

Per tant el perjudici que causa a la ciutadania no és en sí la vaga, és la conseqüència que els empleats fan vaga, que és absolutament diferent.

Dit d'una altra manera, vaga no és perjudicar a un tercer. Vaga és deixar de treballar. Perjudicar a un tercer, com és el cas, és exclusivament la conseqüència i no el fet en sí.

No m'hi enfangaré més, una cosa que ho demostra és que deixar de treballar per reinvindicar unes determinades millores o el que sigui, és un dret recollit a totes les democràcies.

Poso en absolut dubte que si el concepte vaga es definís com perjudicar a tercers, es considerés un dret. Estic segur que no.

Per tant, no hi donem més voltes. Fer vaga, cessar l'activitat, és un dret i el perjudici que causa és la seva conseqüència i no el fet en sí mateix.

Perquè tota aquesta argumentació?

Perquè aquest matí escoltant les notícies a la ràdio sento que diuen que a conseqüència de la vaga de metro els trens passaran cada vint minuts i en les línies automàtiques (sense conductor) cada vint-i-cinc

He flipat

Això és entendre la vaga exactament a l'inrevés. Perjudicar al tercer i posar els mitjans per fer-ho

Tornem a l'inici. Perquè hi ha menys trens? perquè hi ha menys conductors. Perquè hi ha menys conductors? perquè fan vaga.

En les línies automàtiques que no hi ha conductor, perquè no hi ha els mateixos trens? Qui és que fa vaga i la seva conseqüència és que hi hagi menys trens?

Segur que hi ha un responsable de seguretat o algú que coordina o el que sigui. I aquest fa vaga, d'acord, però de cap manera justifica que els trens passin cada 25 minuts.

El conductor que sí que treballa d'acord amb els serveis mínims pactats amb l'administració, el seu torn el fa d'una tirada, no? Vull dir, ell no fa vaga, condueix amb normalitat les hores que s'hagin pactat oi? I si a cada parada correspon estar-hi 30 segons, no hi està deu minuts oi?

En les línies automàtiques què justifica que els trens passin cada 25 minuts? Que les persones de serveis mínims que ho vigilen i coordinen, fan vaga deu minuts sí i deu minuts no?

No. Només se m'acut que han invertit el sentit del terme vaga. Finalitat de la vaga, perjudicar, i això en cap cas pot ser un dret




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada