diumenge, 6 de febrer del 2011

Incògnita



El gos és l'animal domèstic per excelència, de fet li diuen el millor amic de l'home. Ens els darrers 30 anys ha augmentat molt considerablement el  nombre de famílies que han decidit tenir-ne a casa i alhora la indústria relacionada. Empreses de menjar amb facturacions multimilionaries, botigues especialtzades amb tota mena d'accessoris des de collarets fins a ulleres de sol, centres veterinaris, etòlegs, ensinistradors, criadors. Existeixen al nostre país diferents fires dedicades a la mascota, a l'animal domèstic, han aparegut i desenvolupat moltíssim també les protectores que treballen per a difondre la necessitat de l'adopció. (El centre d'acollida d'animals de companyia de Barcelona, va donar en adopció l'any 2010 més de 1.000 animals entre gossos i gats.)

Trobar-se un gos pel carrer és la cosa més quotidiana, en mitja horeta te'n creues mitja dotzena segur.

Si volem informar-nos tenim tota la biblioteca que vulguem, no cal dir que per internet podem trobar totes les fotos de gos que vulguem, per races, per tamanys, per edat ...

Els mitjans de comunicació cada cop destinen més espais al món de l'animal domèstic i no és estrany llegir, veure o escoltar reportatges o entrevistes a diaris o televisions, o ràdios.

Nosaltres a casa en tenim de gos, concretament aquest, ens l'estimem molt naturalment, però no pot ser més corrent. No és de raça i no té cap tret que el faci singular en res.

Tenim el més corrent de l'animal domèstic més corrent.

Ahir estava passejant i se'm va acostar un home d'uns 50 anys i em va demanar fer-li una foto al meu gos. Li vaig respondre que no tenia inconvenient però li vaig demanar per què. "És que a la meva dona li agraden molt" Es va treure la blackberry de la butxaca, va fer la foto, em va donar les gràcies amablement i se'n va anar.

Si aquest home es pensa que em vaig creure que l'únic i exclusiu motiu era arribar a casa i fer feliç la seva dona ensenyant-li la foto del meu gos feta a correcuita en una vorera de l'Eixample, està molt equivocat. Però resolt això queda la pregunta: llavors perquè li va voler fer?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada