dilluns, 7 de març del 2011

Compte amb Messi




Messi no sé si és el millor que he vist mai, però està clar que en el dubte seria un dels candidats. Per talent, per intel·ligent, per velocitat, per velocitat d'execució ....

És l'admiració que li tinc que em sembla em permet dir que tinc la mosca rera l'orella, compte amb Messi perquè em sembla que Ronaldinyeja.

No dic que surti cada nit fins a les tantes, no, no ho sé i no ho puc saber, ho dic des del punt de vista que em comença a donar la sensació que ha perdut la cultura de l'esforç, i l'humilitat

Ronaldinho va començar el seu final quan va tenir la percepció que era tan bo que no calia que s'esforcés. Quan es va autoidentificar com un personatge. Allà va començar la seva baixada, una baixada lenta, però que no té retorn. Quan Ronnie comença a donar aquests símptomes encara està donant un altíssim nivell perquè té "l'embranzida" de la feina feta, i aquest miratge va ser la seva perdició. Em fa por que Messi estigui entrant en aquesta fase.

Aquest equip que tenim, el que ens ha donat i ens està donant aquest equip és molt difícil de descriure, és una meravella. Una part, només una part, es pot resumir en que tenen un talent i una qualitat molt superior a la resta que es fa palesa amb naturalitat per la cultura de l'esforç i de la humilitat que tenen molt endins.  Messi era el màxim exponent de totes dues coses, el més bo de tots, el més humil de tots. Em temo que això està canviant. A la plantilla actual hi ha 3 jugadors que en circumstàncies de joc normals és impossible que perdin la pilota: Xavi, Iniesta i Messi. A Xavi i Iniesta és practicament impossible robar-los la pilota i a Messi llevat d'aquelles accions impossibles que a vegades prova, també. Aquesta temporada ja no prova accions impossibles i en les possibles perd la pilota contínuament, la perd perquè no està bé físicament.

No està bé físicament des d'inici de temporada, ja som al març i encara no ho està. I em fa por que siguin símptomes que se li ha acabat la cultura de l'esforç.

El gol 5.000 que va fer al camp del Racing, apareixent per sorpresa fent un salt espectacular per endur-se una pilota alta, el Messi actual no el pot fer. El gol que fa la temporada passada a la Romareda que es desenganxa materialment per força d'Ander Herrera, inicia la cursa amb un dribling sec a un defensa que se li tira a sobre i després en plena cursa fa dos retalls més a bans de marcar, el Messi actual no el pot fer.

És cert que porta més gols que mai però també ho és que són tots fruit exclusivament de la seva qualitat d'execució, en cap cas ajudats a més per un bon to físic.

El Messi de veritat corria quan tenia la pilota i quan l'havia de recuperar. El Messi d'aquest any, i quan ets a l'estadi es veu molt evident, quan l'acció no és prop seu, camina tota l'estona.

Em fa por que aquell nen tímid, que mirava a terra, humil d'una barriada,  que es deixava la pell exactament igual contra el Milan que contra el Ceuta, estigui marxant i estigui arribant un crack mediàtic idolatrat que se sap el millor, i que de manera inconscient comenci a pensar que això no li pot treure res ni ningú.

Fins la temporada passada tots els jugadors eren iguals per sobre dels quals sobresortia Messi. Enguany ja l'hem posat tots plegats a un altre nivell i fins i tot trobem normal que l'entrenador li demani permís per a substituir-lo, i com que no l'obté substitueixi sempre un altre company amb no tanta qualitat però sí amb el mateix prestigi.

Leo, et demano si et plau que em deixis en ridícul. Que em demostris que tornes a tenir aquella velocitat diabòlica, que tornes a tenir aquella finesa que et permet fer aquells driblings secs en plena cursa que només t'he vist a tu, que em demostris que et tornes a sentir un més de la plantilla, que és això el que et fa ser el millor, és això el que us fa ser els millors.


2 comentaris:

  1. Em fa molta por que tens al menys una mica de raó

    ResponElimina
  2. Tan de bo m'equivoqui, la qualitat està fora de dubte, parlo només que començo a percebre certs símptomes que podrien ser, si es confirmessin, preocupants.

    Moltes gràcies

    ResponElimina